«Ο Δικηγόρος» στον ΔΣΑ- Οι θέσεις μας

14-01-2021 11:08

Στις σελίδες που ακολουθούν παρουσιάζουμε πολύ συνοπτικά κάποιες από τις θέσεις και δράσεις του Συνδυασμού μας, όπως αυτές αναπτύχθηκαν τόσο στα πλαίσια του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου μας, από τον Επικεφαλής του Συνδυασμού Δημήτρη Αναστασόπουλο και τον Σύμβουλο Ζώη Σταυρόπουλο, όσο και εν γένει. Αναλυτικότερα μπορείτε να τις παρακολουθείτε στο metodikigoro.gr

______________________________

ΤΝΠ – ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (dsanet)

Στο Δ.Σ. της 2-7-2020 συζητήθηκε η αναβάθμιση της ΤΝΠ-ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ, η οποία αντιμετωπίζει συχνά προβλήματα (τεχνικής φύσεως κ.α.). Επισημάναμε, ακόμα μια φορά, ότι το dsanet είναι μια από τις βασικές υπηρεσίες μας προς τα μέλη μας και δεν επιτρέπεται να αντιμετωπίζουν τόσο συχνά προβλήματα κατά τη σύνδεση τους σε αυτή. Λήφθηκε απόφαση σχετικά με τη συντήρηση της, εκκρεμεί ο πλήρης ανασχεδιασμός της.

Ανάγκη λήψης εγκαίρως μέτρων ενόψει του επικείμενου νέου κύματος της πανδημίας

Ήδη από την 24-9-2020 είχαμε θέσει υπόψη του Δ.Σ. του ΔΣΑ μέρος των προτάσεων μας, ώστε το επικείμενο νέο κύμα της πανδημίας, το οποίο μετά βεβαιότητας θα ερχόταν, να μας έβρισκε κατά το δυνατόν προετοιμασμένους (βλ.αναλυτικά το από 24-9-2020 Δ.Τύπου μας στο metodikigo.gr). Μεταξύ άλλων προτείναμε συνοπτικά τα εξής:

  • Την άμεση πλήρωση των οργανικών κενών θέσεων δικαστικών υπαλλήλων.
  • Να κληθεί ο ΕΟΔΥ να κάνει αυτοψία στο Πρωτοδικείο, αφενός για να διαπιστώσει τα προβλήματα και αφετέρου, και κυρίως, για να προτείνει/επιβάλει τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται, προς αποφυγή κινδύνων για την υγεία μας.
  • Σχεδιασμό πλήρους ψηφιοποίησης των δικαστικών υπηρεσιών και λειτουργιών.
  • Εκπόνηση σχεδίου αναβάθμισης των ψηφιακών δυνατοτήτων/δεξιοτήτων δικηγόρων, δικαστών και υπαλλήλων, προκειμένου να μεταβούμε επιτέλους στην ψηφιακή εποχή και στο χώρο της Δικαιοσύνης. Ενίσχυση των δικηγόρων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ προς αναβάθμιση/προμήθεια όλου του αναγκαίου υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
  • Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα η realtime πρόσβαση των δικηγόρων στην πληροφόρηση για την πορεία των μηνύσεων.
  • Άμεση επίλυση του προβλήματος έλλειψης κατάλληλων χώρων, ακόμα και με προσωρινές λύσεις. Υπάρχει ο χώρος και η δυνατότητα να εγκατασταθούν άμεσα αίθουσες «προκατ» (όπως ήδη συμβαίνει), ώστε να εξευρεθούν οι αναγκαίοι χώροι που θα εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο επίπεδο προστασίας της υγείας μας.
  • Θα πρέπει να θεσπιστεί ως ειδικός λόγος αναβολής, όσο διαρκεί η κατάσταση με τον covid-19, η ένταξη κάποιου στις ευπαθείς ομάδες.
  • Ειδική πρόνοια και για τα δικηγορικά γραφεία (ή δικηγορικές εταιρείες) που ενδεχομένως αντιμετωπίσουν κρούσμα covid-19. Θα πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα μέτρα στήριξης που προβλέπονται για τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
  • Τέλος το οριστικό κλείσιμο των Δικαστηρίων θα πρέπει να είναι η έσχατη λύση, αφού έχουν εξεταστεί όλες οι άλλες δυνατότητες. Και σε κάθε περίπτωση, οφείλει η πολιτεία να στηρίξει επιτέλους εμπράκτως και το δικηγορικό σώμα, όπως έκανε και με άλλες επαγγελματικές ομάδες, για αυτό θα πρέπει από πλευράς μας να έχουμε εγκαίρως έτοιμες και κοστολογημένες προτάσεις.

Περαιτέρω, θέσαμε υπόψη του Δ.Σ. του ΔΣΑ και προτάσεις, σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη λειτουργία του Πρωτοδικείου και τη συνδρομή του ΔΣΑ στους συναδέλφους μας, όπως, μεταξύ άλλων:

  • Ο ΔΣΑ θα πρέπει να δημιουργήσειcall center εξυπηρέτησης των δικηγόρων μόνο για ζητήματα covid-19 (βλ. αναλυτικά το από 28-9-2020 Δ. Τύπου μας στο metodikigoro.gr), καθώς και ομάδα συναδέλφων & Συμβούλων που θα συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο.
  • Τα κυριότερα προβλήματα στο Πρωτοδικείο εντοπίζονται στα κτίρια 2, 5 και 4. Πάρα πολύ μεγάλες ουρές αναμονής για διαφορετικές διαδικασίες ή διαφορετικά πιστοποιητικά στα ίδια γραφεία (ίδιους γραμματείς). Προτείναμε συγκεκριμένες λύσεις.
  • Αυτόφωρα: έντονος συνωστισμός και πολύ κακές συνθήκες επικρατούν στις αίθουσες των αυτόφωρων αδικημάτων. Προτείνεται η μεταφορά τους στις αίθουσες «προκάτ», οι οποίες είναι μεγαλύτερες, πιο άνετες και ανεξάρτητες από άλλους χώρους.
  • Τέλος, επίσης πρόβλημα ουρών-συνωστισμού υπάρχει στην έκδοση γραμματίων. Πχ στο Ειρηνοδικείο στις καταθέσεις διαταγών πληρωμής, η ουρά στις 9.30 φτάνει στην είσοδο. Θα πρέπει ο ΔΣΑ να προτρέψει εντόνως τους συναδέλφους να κόβουν τα γραμμάτια τους από το γραφείο τους.

Δυστυχώς οι προτάσεις μας αγνοήθηκαν, ενώ δε συνεδρίασε ποτέ το Δ.Σ. ειδικά και αποκλειστικά προκειμένου να σχεδιάσει και να λάβει μέτρα ενόψει του νέου κύματος της πανδημίας. Χαρακτηριστική άλλωστε της νοοτροπίας της σημερινής ηγεσίας του Συλλόγου είναι ότι ενώ ο κος Πρόεδρος έσπευσε να συμφωνήσει δημοσίως με τη δημιουργία του προτεινόμενου ως άνω call center, και ενώ υποβάλλαμε αναλυτικά την πρόταση μας, ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για την υλοποίηση της.

Αποχή από τα γραμμάτια νομικής βοήθειας

Στο Δ.Σ. της 24-9-2020 αποφασίστηκε, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Προέδρου, η αποχή μας από την έκδοση γραμματίων προείσπραξης νομικής βοήθειας, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απαράδεκτη καθυστέρηση πληρωμής τους από την πολιτεία. Δεν υπερψηφίσαμε την ως άνω απόφαση, σε ό,τι αφορά το μέσο της αποχής, κρίνοντας ότι αφενός θα αποβεί ατελέσφορο και αφετέρου ότι υφίσταται ο κίνδυνος καταστρατήγησης του στην πράξη, όπως άλλωστε στη συνέχεια αποδείχτηκε.

Συνεπιβάτες στο λεωφορείο του παραλογισμού και της κοροϊδίας 

Είναι πάγια θέση των περισσοτέρων μας η δημιουργία μιας κυκλικής γραμμής από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΥ που θα εξυπηρετεί τους δικηγόρους στα Δικαστήρια (Ευελπίδων-Εφετείο-Ειρηνοδικείο). Προς την κατεύθυνση αυτή εργαστήκαμε συστηματικά και επίμονα (βλ.σχετικώς τα από 18-9-2019 και 16-6-2020 Δ.Τύπου μας στο metodikigoro.gr, με τις συναντήσεις του Δ.Αναστασόπουλου με τον Υφ.Μεταφορών Ι.Κεφαλογιάννη και με τον Πρόεδρο της ΟΣΥ κο Β.Ξυπολυτά, όπου είχε τεθεί το ζήτημα από πλευράς μας μετ’επιτάσεως, βρίσκοντας πρόσφορο έδαφος. Μάλιστα, πέραν των ως άνω συναντήσεων είχαν λάβει χώρα και άλλες ενέργειες μας προς υλοποίηση της πρότασης). Αυτό άλλωστε ήταν γνωστό σε όλους.

Αίφνης, και μετά τη δική μας συνάντηση με τον κο Β.Ξυπολυτά ακολούθησε συνάντηση Αντιπροέδρου και Συμβούλου του ΔΣΑ με τον κο Β.Ξυπολυτά, όπου τέθηκε το ίδιο ζήτημα, και στο Δ.Σ. της 24-9-2020, σε προφανέστατη συνεννόηση με τον κο Πρόεδρο, τέθηκε ως θέμα η «Μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΣΥ προς εξυπηρέτηση των δικηγόρων για τη μετακίνηση τους προς τα Δικαστήρια». Μάλιστα, ως εισήγηση στο ΔΣ το μόνο που μας ήρθε ήταν ο τιμοκατάλογος μίσθωσης λεωφορείων του ΟΣΥ (!!). Η εισήγηση, δε, ήταν η μίσθωση δύο λεωφορείων από τον ΔΣΑ. Χωρίς καμία πρόνοια/μελέτη/γνώση για το ποιος θα οδηγεί το λεωφορείο, χωρίς οικονομική μελέτη για όλα τα έξοδα (οδηγών, ασφάλειας, συντήρησης, λειτουργικά, κλπ)., χωρίς καμία απολύτως συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ, που είναι και ο μόνος αρμόδιος για να θέτει σε κυκλοφορία νέες γραμμές, χωρίς τίποτα άλλο πλην του τιμοκαταλόγου του ΟΣΥ! Και δη σε μια εποχή που η κυβέρνηση αναζητούσε εναγωνίως να μισθώσει νέα λεωφορεία καθώς τα υπάρχοντα στον ΟΣΥ δεν επαρκούν. Δυστυχώς το ΔΣ παρασύρθηκε και ψήφισε αυτή την «εισήγηση» ενώ ο κος Πρόεδρος έσπευσε εν συνεχεία, στην ανακοίνωση για τις αποφάσεις του ΔΣ, να προαναγγείλει τη λειτουργία της νέας «λεωφορειακής γραμμής» από αρχές Οκτωβρίου!! Όπως έσπευσαν και οι εισηγητές της «εισήγησης» αυτής να πανηγυρίσουν στο facebook ότι πλέον είναι «γεγονός»!

Θα ήταν αστεία η ως άνω ιστορία αν δεν ήταν απολύτως ενδεικτική του τρόπου που πολιτεύεται και ενεργεί η σημερινή ηγεσία του ΔΣΑ. Ήταν προφανής η μεθόδευση της να απαξιώσει και να καπηλευτεί την προσπάθεια μας, και εν τέλει να τη σαμποτάρει, σπεύδοντας κακήν κακώς να παρασύρει το Δ.Σ. στην υπερψήφισης μιας «εισήγησης» που προσβάλλει κάθε νοήμονα άνθρωπο, πολλώ δε μάλλον το δικηγορικό σώμα. Και να εξαγγείλει και την άμεση λειτουργία της, ενώ δεν είχε φροντίσει ούτε για τα στοιχειώδη.

Οι γραμμές αυτές γράφονται 20 Νοεμβρίου, ήδη δύο μήνες περίπου μετά την υποτιθέμενη έναρξη λειτουργίας της γραμμής λεωφορείου. Φυσικά λεωφορείο δεν υπάρχει ακόμα, το μόνο που υπάρχει είναι η απύθμενη κοροϊδία-εξαπάτηση του σώματος των δικηγόρων.

Από πλευράς μας, ευχόμαστε να υλοποιηθεί η πρόταση αυτή το συντομότερο δυνατό και, σε ό,τι μας αφορά, θα συνεχίσουμε να το επιδιώκουμε, αφού θα είναι προς όφελος όλων των συναδέλφων μας.

Ψηφιακές υπογραφές

Στο Δ.Σ. της 19-10-2020 εισηγηθήκαμε με τη συνάδελφο κα Κ.Τσιώνα τη συγκέντρωση προσφορών από όλους τους σχετικούς παρόχους απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής προς διάθεση στα μέλη μας για διευκόλυνση τους, χωρίς «στικάκια», ταλαιπωρίες και ατέρμονες αναμονές. Η Εισήγηση έγινε δεκτή από το Δ.Σ.

Φωτογράφιση αρχείων κατά τους ελέγχους από δικηγόρους στα Υποθηκοφυλακεία και Κτηματολογικά Γραφεία

Με πρόταση μας προς το Δ.Σ. ΔΣΑ στις 2-11-2020 ζητήσαμε να ληφθεί απόφαση, και όλες οι αναγκαίες ενέργειες εν συνεχεία, προκειμένου να επιτρέπεται η φωτογράφιση τμήματος των προς έλεγχο αρχείων, από δικηγόρους προς αποκλειστική δική τους χρήση.

Εν μέσω των συνθηκών που επικρατούν, είναι αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα τα οποία θα διευκολύνουν και θα επιταχύνουν την εκπλήρωση των καθηκόντων μας κατά την διενέργεια ελέγχου των βιβλίων και κτηματολογικών φύλλων των Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων αντίστοιχα. Ο τρόπος λειτουργίας των υπηρεσιών πολλές φορές δημιουργεί δυσχέρειες, ενώ το πρόβλημα μετατοπίζεται εκτός του Υποθηκοφυλακείου ή του Κτηματολογικού Γραφείου, χωρίς ωστόσο να λύνεται.

Στο Δ.Σ. της 9-11-2020 συμφωνήθηκε να προχωρήσουμε σχετικώς σε υποβολή νομοθετικής διάταξης προς το Υπ.Δικαιοσύνης.

Ψηφιοποίηση ΔΣΑ

Κατόπιν σχετικής πρότασης του Δ.Αναστασόπουλου προς το Δ.Σ. συστήθηκε Επιτροπή Ψηφιοποίησης του ΔΣΑ, με μέλη τους Συμβούλους Δ.Αναστασόπουλο, Φ.Κωτσή, Π.Κορδώνη και τους Β.Μανιό (Διευθυντής τηλεματικής) και Χ.Ναούμη (Διευθυντής ΔΣΑ). Έργο της Επιτροπής υπήρξε αφενός η καταγραφή της σημερινής κατάστασης του Συλλόγου, σε ό,τι αφορά την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών προς τα μέλη μας, και αφετέρου η ανάπτυξη προτάσεων για την επέκταση των ηλεκτρονικών/ψηφιακών υπηρεσιών. Ως βασικός στόχος εξαρχής τέθηκε η παροχή της μεγάλης πλειοψηφίας των υπηρεσιών μας ηλεκτρονικά, ώστε τα μέλη μας να πρέπει να μεταβαίνουν με φυσική παρουσία στις υπηρεσίας του Συλλόγου μας μόνο κατ’εξαίρεση και μόνο στις περιπτώσεις που η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση δεν είναι εφικτή.     

Για την επίτευξη των ως άνω στόχων πραγματοποιήσαμε συνεντεύξεις με εκπροσώπους του κάθε τμήματος του Συλλόγου, ενώ ζητήσαμε και λάβαμε και τις προτάσεις τους, ώστε να διαμορφώσουμε άμεση αντίληψη των δυνατοτήτων και των προβλημάτων που υπάρχουν. Ειδικότερα, τα τμήματα του Συλλόγου με τα οποία συνεργαστήκαμε στα πλαίσια των εργασιών της Επιτροπής μας είναι τα εξής: Γενική Διεύθυνση (Διευθυντής) ΔΣΑ, Τμήμα Μητρώου ΔΣΑ, Τμήμα ασκούμενων δικηγόρων, Νομική Υπηρεσία, Βιβλιοθήκη ΔΣΑ, Πειθαρχικά Συμβούλια, Λογιστήριο ΔΣΑ.

Κατόπιν των ανωτέρω, υποβάλλαμε αναλυτική πρόταση στο Δ.Σ. με όλες τις υπηρεσίες που πρέπει και μπορούν να ψηφιοποιηθούν, ώστε τα μέλη μας να μη χρειάζονται να μεταβαίνουν στο Σύλλογο για να εξυπηρετηθούν. Γενική θέση μας είναι ότι αυτοπρόσωπη παρουσία στο Σύλλογο θα απαιτείται μόνο μια φορά, κατά την αρχική εγγραφή ως μέλους.  Εκκρεμεί η λήψη σχετικής απόφασης από το Δ.Σ.

Το ως άνω έργο, εφόσον και όταν επιτευχθεί η υλοποίηση του, θα αποτελέσει μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη στο Σύλλογο μας, ο οποίος έτσι θα μεταβεί επιτέλους στην ηλεκτρονική εποχή, βελτιώνοντας την παροχή των υπηρεσιών του προς τα μέλη μας.    



 
NEWSLETTER

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημήτρης Αναστασόπουλος

Επικεφαλής του Συνδυασμού μας
6944 585 396
d.anastasopoulos@metodikigoro.gr
Dimitris Anastasopoulos


Μαρία Πιτσάκη

Υπεύθυνη Επικοινωνίας
6974 416 362
m.pitsaki@xenakis-pitsaki.gr


© 2023
ΜεΤοΔικηγόρο
Δημήτρης Αναστασόπουλος