Αθήνα, 19-6-2019
Η κατάσταση που αντιμετώπισαν χθες οι συνάδελφοι στο Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από 3 εβδομάδας αναστολής λειτουργίας τους, ήταν απαράδεκτη και χαοτική, με κανέναν απολύτως σεβασμό στους δικηγόρους και καμία οργανωτική πρόνοια.
Ενδεικτική ήταν η κατάσταση στο κτ.4 (συναινετικές εξαλείψεις προσημειώσεων υποθήκης), το οποίο, όπως και τα υπόλοιπα, δε δεχόταν καταθέσεις αιτήσεων τις προηγούμενες εβδομάδες, ενώ επιπρόσθετα οι προηγούμενα κατατεθειμένες αιτήσεις, των οποίων η συζήτηση είχε προσδιοριστεί κατά το διάστημα της αναστολής των δικαστηρίων και εξαιτίας αυτής αποσύρθηκαν, έπρεπε να κατατεθούν εκ νέου. Λόγω, δε, της φύσης της διαδικασίας όλοι οι ενδιαφερόμενοι/αιτούντες επιδιώκουν σύντομη ημερομηνία συζήτησης, η οποία προσδιορίζεται σε συνάρτηση με την ημερομηνία κατάθεσης. Επομένως, οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επιδίωκαν να λάβουν ημερομηνία συζήτησης εντός του Ιουλίου ή τουλάχιστον αρχές Σεπτέμβρη. Όμως το γεγονός αυτό, ήτοι το ότι όλοι οι αιτούντες επιδιώκουν τη συντομότερη ημερομηνία συζήτησης, προοικονομούσε, χωρίς καμία αμφιβολία, την υπέρμετρη προσέλευση δικηγόρων στην υπηρεσία την πρώτη ημέρα που αυτή θα επαναλειτουργούσε μετά τις εκλογές. Δυστυχώς, παρά τη βέβαιη αυτή γνώση που υπήρχε τόσο στους δικαστικούς υπαλλήλους, στους αρμόδιους δικαστικούς φορείς αλλά και στο Δικηγορικό Σύλλογο δεν έλαβε χώρα η παραμικρή οργανωτική προετοιμασία τόσο για την ομαλή ροή της διαδικασίας όσο και για την αποφυγή της άσκοπης ταλαιπωρίας των δικηγόρων. Υπήρχαν μόνο δύο υπάλληλοι, όσοι δηλαδή υπάρχουν και σε καθημερινή βάση, οι οποίοι εξυπηρετούσαν ταυτόχρονα τόσο την κατάθεση νέων αιτήσεων όσο και τη δημοσίευση των αποφάσεων της τρέχουσας δικασίμου.
Εν τέλει, ο τρόπος της εξυπηρέτησης των δικηγόρων από τους δικαστικούς υπαλλήλους κατ’ ουσίαν «αυτορυθμίστηκε» από τους ίδιους τους δικηγόρους, οι οποίοι συνέταξαν χειρόγραφες λίστες προτεραιότητας, τον έλεγχο των οποίων είχαν οι ίδιοι (διαδοχικά διαφορετικοί συνάδελφοι ήλεγχαν τη ροή της διαδικασίας φωνάζοντας ποιο νούμερο από τη λίστα έχει σειρά), κάτι το οποίο προφανώς δε συνάδει ούτε με το επάγγελμα ούτε με την αποστολή του δικηγόρου! Περίπου στις 12:00 το μεσημέρι ο αριθμός των συναδέλφων που είχαν θέσει το όνομα τους στη «λίστα Κατάθεσης» έφτανε τους 210 και στη «λίστα Δημοσίευσης» τους 50, ενώ ο αριθμός των συναδέλφων που είχαν εξυπηρετηθεί δεν ξεπερνούσε τους 20 στη κάθε λίστα. Η αρχική ανακοίνωση της κας Γραμματέως στις 11:00 πμ ήταν ότι θα εξυπηρετήσουν όσα νούμερα προλάβουν μέχρι και τη 13:00 μμ, ενώ περίπου στις 12:00 ανακοινώθηκε ότι θα προσπαθήσουν να εξυπηρετήσουν μέχρι και το νούμερο 46, προτρέποντας όλους τους λοιπούς συναδέλφους να φύγουν και να έρθουν τις επόμενες μέρες, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα εξυπηρετούνται 50 νούμερα ανά ημέρα, βάσει της ήδη συνταχθείσας λίστας, ήτοι στις 19/6 από το νο 46 έως και το 100 και ούτω καθ’ εξής
Αποτέλεσμα των ανωτέρω ήταν:
Προς αποφυγή της κατάστασης αυτής θα έπρεπε να:
α) την αποκλειστική εξυπηρέτηση των δικηγόρων που σκοπούσαν στην επανακατάθεση των αιτήσεων, η συζήτηση των οποίων είχε ματαιωθεί λόγω της αναστολής των δικαστηρίων, για μία ή και δύο ημέρες ανάλογα με τον εκτιμώμενο όγκο αυτών.
β) τη συνδρομή τουλάχιστον ενός ακόμα υπαλλήλου.
γ) την άμεση ανάληψη της οργάνωσης της σειράς από τους υπαλλήλους, ώστε να μη μετακυληθεί ο ρόλος αυτός στους ίδιους τους δικηγόρους και την άμεση και ρητή ενημέρωση των δικηγόρων περί του πόσοι δύνανται να εξυπηρετηθούν, προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη απώλεια εργατοωρών.
- Να έχει γίνει σχετική ανακοίνωση τις προηγούμενες ημέρες για τον τρόπο λειτουργίας της εν λόγω υπηρεσίας.
Ασφαλώς, παρόμοια κατάσταση υπήρξε χθες και σε άλλα τμήματα του Πρωτοδικείου. Έστω και τώρα, λοιπόν, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του Πρωτοδικείου από αύριο και την εξυπηρέτηση των συναδέλφων ενόψει και της επικείμενης νέας αναστολής των εργασιών των Δικαστηρίων λόγω των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών.
6944 585 396 | |
d.anastasopoulos@metodikigoro.gr | |
Dimitris Anastasopoulos |