Δελτίο Τύπου: Απαράδεκτη η κατάσταση στο Πρωτοδικείο μετά από 3 εβδομάδες αναστολής εργασιών

19-06-2019 15:55

Αθήνα, 19-6-2019

Η κατάσταση που αντιμετώπισαν χθες οι συνάδελφοι στο Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από 3 εβδομάδας αναστολής λειτουργίας τους, ήταν απαράδεκτη και χαοτική, με κανέναν απολύτως σεβασμό στους δικηγόρους και καμία οργανωτική πρόνοια.

Ενδεικτική ήταν η κατάσταση στο κτ.4 (συναινετικές εξαλείψεις προσημειώσεων υποθήκης), το οποίο, όπως και τα υπόλοιπα, δε δεχόταν καταθέσεις αιτήσεων τις προηγούμενες εβδομάδες, ενώ επιπρόσθετα οι προηγούμενα κατατεθειμένες αιτήσεις, των οποίων η συζήτηση είχε προσδιοριστεί κατά το διάστημα της αναστολής των δικαστηρίων και εξαιτίας αυτής αποσύρθηκαν, έπρεπε να κατατεθούν εκ νέου. Λόγω, δε, της φύσης της διαδικασίας όλοι οι ενδιαφερόμενοι/αιτούντες επιδιώκουν σύντομη ημερομηνία συζήτησης, η οποία προσδιορίζεται σε συνάρτηση με την ημερομηνία κατάθεσης. Επομένως, οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επιδίωκαν να λάβουν ημερομηνία συζήτησης εντός του Ιουλίου ή τουλάχιστον αρχές Σεπτέμβρη. Όμως το γεγονός αυτό, ήτοι το ότι όλοι οι αιτούντες επιδιώκουν τη συντομότερη ημερομηνία συζήτησης, προοικονομούσε, χωρίς καμία αμφιβολία, την υπέρμετρη προσέλευση δικηγόρων στην υπηρεσία την πρώτη ημέρα που αυτή θα επαναλειτουργούσε μετά τις εκλογές. Δυστυχώς, παρά τη βέβαιη αυτή γνώση που υπήρχε τόσο στους δικαστικούς υπαλλήλους, στους αρμόδιους δικαστικούς φορείς αλλά και στο Δικηγορικό Σύλλογο δεν έλαβε χώρα η παραμικρή οργανωτική προετοιμασία τόσο για την ομαλή ροή της διαδικασίας όσο και για την αποφυγή της άσκοπης ταλαιπωρίας των δικηγόρων. Υπήρχαν μόνο δύο υπάλληλοι, όσοι δηλαδή υπάρχουν και σε καθημερινή βάση, οι οποίοι εξυπηρετούσαν ταυτόχρονα τόσο την κατάθεση νέων αιτήσεων όσο και τη δημοσίευση των αποφάσεων της τρέχουσας δικασίμου.

  Εν τέλει, ο τρόπος της εξυπηρέτησης των δικηγόρων από τους δικαστικούς υπαλλήλους κατ’ ουσίαν «αυτορυθμίστηκε» από τους ίδιους τους δικηγόρους, οι οποίοι συνέταξαν χειρόγραφες λίστες προτεραιότητας, τον έλεγχο των οποίων είχαν οι ίδιοι (διαδοχικά διαφορετικοί συνάδελφοι ήλεγχαν τη ροή της διαδικασίας φωνάζοντας ποιο νούμερο από τη λίστα έχει σειρά), κάτι το οποίο προφανώς δε συνάδει ούτε με το επάγγελμα ούτε με την αποστολή του δικηγόρου! Περίπου στις 12:00 το μεσημέρι ο αριθμός των συναδέλφων που είχαν θέσει το όνομα τους στη «λίστα Κατάθεσης» έφτανε τους 210 και στη «λίστα Δημοσίευσης» τους 50, ενώ ο αριθμός των συναδέλφων που είχαν εξυπηρετηθεί δεν ξεπερνούσε τους 20 στη κάθε λίστα. Η αρχική ανακοίνωση της κας Γραμματέως στις 11:00 πμ ήταν ότι θα εξυπηρετήσουν όσα νούμερα προλάβουν μέχρι και τη 13:00 μμ, ενώ περίπου στις 12:00 ανακοινώθηκε ότι θα προσπαθήσουν να εξυπηρετήσουν μέχρι και το νούμερο 46, προτρέποντας όλους τους λοιπούς συναδέλφους να φύγουν και να έρθουν τις επόμενες μέρες, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα εξυπηρετούνται 50 νούμερα ανά ημέρα, βάσει της ήδη συνταχθείσας λίστας, ήτοι στις  19/6 από το νο 46 έως και το 100 και ούτω καθ’ εξής

Αποτέλεσμα των ανωτέρω ήταν:

  • Nα εξυπηρετηθούν μόνο όσοι συνάδελφοι είχαν προσέλθει από τις 7:00 μέχρι και τις 8:00 πμ, καθώς στις 8.30 που θεωρητικά άνοιγε η υπηρεσία, ο αριθμός στη λίστα είχε υπερβεί τους 50 συναδέλφους.
  • Να χαθούν πολύτιμες ώρες εργασίας των συναδέλφων, οι οποίοι μάταια περίμεναν να εξυπηρετηθούν, καθώς μέχρι και τις 12:00 μμ δεν υπήρχε καμία επίσημη ανακοίνωση για το ακριβές σύνολο όσων θα εξυπηρετηθούν και ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί τις επόμενες μέρες.
  • Να επικρατήσει μια χαώδης οργανωτική διαδικασία εξυπηρέτησης, της οποίας η όποια αποτελεσματικότητα πρέπει να αποδοθεί μόνο στη ψυχραιμία των ίδιων των δικηγόρων, οι οποίοι ανέλαβαν έργο δικαστικών υπαλλήλων ελλείψει  στοιχειώδους οργάνωσης
  • Να συσσωρευτούν δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες δικηγόροι, σε έναν πολύ μικρό χώρο υπό ασφυκτικές συνθήκες, και λόγω ζέστης
  • Να επικρατεί μια γενική ένταση, η οποία όπως ήταν λογικό κάποιες φορές εκτονώθηκε και μεταξύ των ίδιων των συναδέλφων δια διαπληκτισμών για τη σειρά κλπ.
  • Να μην υπάρχει μέχρι στιγμής καμία ανακοίνωση δια του Πρωτοδικείου, ή του ΔΣΑ, για το ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί τις επόμενες μέρες, καθώς η μόνη ανακοίνωση ήταν αυτή που έγινε προφορικά και ασαφώς από την ίδια τη γραμματέα της υπηρεσίας
  • Να μην είναι ενημερωμένοι οι συνάδελφοι, οι οποίοι θα προσέλθουν αύριο στην εν λόγω υπηρεσία για πρώτη φορά για το ότι πιθανότατα δε θα εξυπηρετηθούν μέχρι και το τέλος της εβδομάδας, εάν το όνομα τους δεν είναι ήδη στη λίστα.

Προς αποφυγή της κατάστασης αυτής θα έπρεπε να:

  • Είχε υπάρξει επίσημος οργανωτικός σχεδιασμός από την εν λόγω υπηρεσία, σε συνεργασία με το ΔΣΑ. Άλλωστε, η κατά κοινή ομολογία υπέρμετρη αναστολή των υπηρεσιών αυτών επέβαλε εάν όχι να εξυπηρετήσουν, κατά τη διάρκειά της έστω κατ’ εξαίρεση κάποιες υπηρεσίες - όπως η συγκεκριμένη - τους δικηγόρους, να έχουν σχεδιάσει έστω ένα στοιχειώδες πλάνο εξυπηρέτησης αυτών μετά τη λήξη της αναστολής υπό τη γνώση της μεγάλης προσέλευσης των αιτούντων.
  • Να έχει παραταθεί το ωράριο της υπηρεσίας αυτής είτε αυτομάτως είτε κατόπιν αιτήματος του ΔΣΑ έως και τις 15:00 μμ.
  • Ενδεικτικώς το εν λόγω οργανωτικό αυτό σχέδιο θα μπορούσε να προβλέπει:

α) την αποκλειστική εξυπηρέτηση των δικηγόρων που σκοπούσαν στην επανακατάθεση των αιτήσεων, η συζήτηση των οποίων είχε ματαιωθεί λόγω της αναστολής των δικαστηρίων, για μία ή και δύο ημέρες ανάλογα με τον εκτιμώμενο όγκο αυτών.

β) τη συνδρομή τουλάχιστον ενός ακόμα υπαλλήλου.

γ) την άμεση ανάληψη της οργάνωσης της σειράς από τους υπαλλήλους, ώστε να μη μετακυληθεί ο ρόλος αυτός στους ίδιους τους δικηγόρους και την άμεση και ρητή ενημέρωση των δικηγόρων περί του πόσοι δύνανται να εξυπηρετηθούν, προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη απώλεια εργατοωρών.

 -   Να έχει γίνει σχετική ανακοίνωση τις προηγούμενες ημέρες για τον τρόπο λειτουργίας της εν λόγω υπηρεσίας.

Ασφαλώς, παρόμοια κατάσταση υπήρξε χθες και σε άλλα τμήματα του Πρωτοδικείου. Έστω και τώρα, λοιπόν, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του Πρωτοδικείου από αύριο και την εξυπηρέτηση των συναδέλφων ενόψει και της επικείμενης νέας αναστολής των εργασιών των Δικαστηρίων λόγω των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών.



 
NEWSLETTER

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημήτρης Αναστασόπουλος

Επικεφαλής του Συνδυασμού μας
6944 585 396
d.anastasopoulos@metodikigoro.gr
Dimitris Anastasopoulos


Μαρία Πιτσάκη

Υπεύθυνη Επικοινωνίας
6974 416 362
m.pitsaki@xenakis-pitsaki.gr


© 2023
ΜεΤοΔικηγόρο
Δημήτρης Αναστασόπουλος