Ενημέρωση για τις ψηφιακές υπογραφές - Τι πρέπει να κάνουν οι δικηγόροι

27-05-2025 09:08

Σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεων αναφορικά με το ζήτημα των ψηφιακών υπογραφών, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα κάτωθι:

Είναι γνωστό ότι οι χορηγηθείσες από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (e-ΓΕΜΗ) ψηφιακές υπογραφές των δικηγόρων τριετούς διάρκειας λήγουν οριστικώς στις 24.6.2025.

Η Ολομέλεια έχει καταβάλει προσπάθειες καθ' όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα προκειμένου το συντομότερο δυνατόν να ανανεωθούν ή να χορηγηθούν νέες ψηφιακές υπογραφές στους δικηγόρους προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία της ψηφιακής δικαιοσύνης.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ικανοποίησε πρόσφατα το αίτημα της Ολομέλειας να χορηγηθούν στους δικηγόρους ΔΩΡΕΑΝ νέες ψηφιακές υπογραφές ισχύος τριών (3) ετών, μέσω του έργου "Παροχή Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης", ενέργεια η οποία κινείται σε θετική κατεύθυνση.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τους ισχύοντες εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανόνες, η λήψη ψηφιακής υπογραφής τελεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις οι οποίες αναγράφονται αναλυτικά στα κάτωθι συνημμένα με την παρούσα εγχειρίδια-εγκυκλίους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με τις οδηγίες που περιγράφονται κατωτέρω.

Σύμφωνα με αυτές, είναι απαραίτητη η αυτοπρόσωπη παρουσία για την έκδοση του ψηφιακού πιστοποιητικού, η επικύρωση και η αποστολή των απαραίτητων δικαιολογητικών στην Αρχή Εγγραφής.

Ήδη, προς εξυπηρέτηση των δικηγόρων, η Ολομέλεια ζήτησε και έγινε δεκτό η επικύρωση της αστυνομικής ταυτότητας και του γνησίου της υπογραφής της σχετικής αίτησης να δύναται να γίνεται και στα γραφεία του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου παράλληλα με τα ΚΕΠ.

Η Ολομέλεια ήδη ευρίσκεται σε επικοινωνία με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), προκειμένου αντί της αποστολής των απαραίτητων δικαιολογητικών προς την Αρχή Εγγραφής (Byte Computer ΑΒΕΕ, Καλλιρρόης 98 & Τριβόλη, ΤΚ 11741 Αθήνα) ταχυδρομικά από τον κάθε ενδιαφερόμενο, η αποστολή τους να γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα.

Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η απάντηση της ΕΕΤΤ και θα εκδοθεί ανάλογα με την εξέλιξη νεότερη ανακοίνωση. Προς το παρόν και μέχρι νεότερης ενημέρωσης, ισχύει η διαδικασία που περιγράφεται στα συνημμένα (σύντομες οδηγίες, Εγχειρίδιο υποβολής αιτημάτων χορήγησης και ανάκλησης ψηφιακού πιστοποιητικού και το Εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής webSign).

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να προβούν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, λαμβανομένου υπόψη του μεγάλου όγκου, προς αποφυγήν καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας τους.

Πηγή: dsa.gr



 
NEWSLETTER

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημήτρης Αναστασόπουλος

Επικεφαλής του Συνδυασμού μας
6944 585 396
d.anastasopoulos@metodikigoro.gr
Dimitris Anastasopoulos


Μαρία Πιτσάκη

Υπεύθυνη Επικοινωνίας
6974 416 362
m.pitsaki@xenakis-pitsaki.gr


© 2023
ΜεΤοΔικηγόρο
Δημήτρης Αναστασόπουλος